Am inceput un an frumos.Un an in care mi-am spus ca voi avea cel mai de succes program de indeplinit .Bine,lasand sau delimitand de programul vietii mele ,incontestabil dealtfel, ce se refera la copilul meu.

Urmez cateva cursuri de ceva vreme si, am ajuns si la modulul pedagogic.
Mi-am dat seama ca mi s-a potrivit sau m-am regasit intotdeauna in profesia de dascal.Viata mi-a calauzit pasii pe un alt drum,ceva mai restrictiv,nu asa de creativ precum domeniul educatiei.In educatie ,in stiinte,este cea mai mare oportunitate de a te dezvolta permanent,esti provocat continuu. Pe de alta parte,chiar eu ,elaborand o lucrare despre managementul inteligent am spus cata influenta, favorabila unei companii, are permisiunea angajatilor de a contribui prin ideile proprii la dezvoltarea acesteia. Astfel ca ,pana la urma ,in orice domeniu creativitatea exista.Numai ca,mie mi se pare ca ,impletind potenta nascuta a fiecaruia cu posibilitatea de accesa mai usor anumite informatii,exista o probabilitate ceva mai mare de a-ti dezvolta creativitatea

Natura minunata in permanenta si oameni in continuu primitivism.

De ce m-a strafulgerat aceasta idee?! Daca privesc inapoi ,in imaginile trecutului,ca altfel n-am cum,observ aceeasi manifestare a naturii.Natura traieste intr-o armonie continua ,inca de cand avem cunoastere despre existenta ei.Insa omenirea,luata in ansamblul ei,a invatat foarte putin de la natura.

Bucatile de pamant nu s-au mutat de mii de ani,poate au insfacat din ce nu au stiut oamenii sa pretuiasca.Apele curg, aproape pe aceleasi trasee de mii de ani. Insa oamenii….chiar daca material continua sa se dezvolte ,stadiul de evolutie interioara ,este aproape de primitivism.Sunt absolut convinsa ca cea care putea,poate si va putea sa modifice spre evolutie omenirea, este IUBIREA.

Auzi in stanga si-n dreapta lucruri pe care si-ar dori sa le faca oamenii,insa nu le fac.Auzi lamentari,auzi dorinte de putere ,forta , spre a acapara domenii,teritorii ,oameni. Daca si-ar regasi fiecare puterea proprie si ar folosi-o spre propria evolutie.Daca si-ar regasi fiecare propria iubire si ar folosi-o,daca ar renunta sa se lamenteze …..doar voind,cata evolutie ar exista.

Prea mari discrepantele intre afisari formale si cele reale,intre declaratii si realitate,intre vorbe si fapte……

Unde se pierde omenirea?? Unde este omul atat de slab,mult mai slab decat natura.

Natura are forta pentru ca a stiut a se pastra.Copacul,indiferent de alte incercari, a ramas ,deocamdata, pe acest Pamant cu aceeasi evolutie.El nu si-a manifestat dorinta de a se smulge din radaci si a pleca ,spre exemplu daca a rasarit in Romania ,sa plece in Australia.Iernile,verile ,Soarele ,Luna,Pamantul ,Cerul….toate au locul lor…..Insa noi,ca si oameni parca nu ne gasim locul nicaieri….Vorbim prea mult,facem prea putin….Instantaneu imi vin in minte cateva ganduri citite undeva si care,sper sa-mi amintesc,sunau cam asa: invata de la toate….le voi cauta,mai bine ,

” Învaţă de la ape să ai statornic drum,
Învaţă de la flăcări că toate-s numai scrum,
Învaţă de la umbră să taci şi să veghezi,
Învaţă de la stâncă cum neclintit să crezi.
Învaţă de la soare cum trebuie s-apui,
Învaţă de la piatră cât trebuie să spui,
Învaţă de la vântul ce adie pe poteci
Cum trebuie prin lume, de liniştit să treci.
Învaţă de la toate, căci toate sunt surori,
Cum treci frumos prin viaţă, cum poţi frumos să mori
Învaţă de la vierme, că nimeni nu-i uitat…
Învaţă de la nufăr să fii mereu curat.
Învaţă de la vultur, când umerii ţi-s grei
Şi du-te la furnică să vezi povara ei
Învaţă de la greier, când singur esti să cânţi,
Învaţă de la lună să nu te înspăimânţi.
Învaţă de la păsări să fii mai mult în zbor,
Învaţă de la toate, că totu-i trecător,
Ia seamă, fiu al jertfei prin-lumea-n care treci,
Să înveţi din tot ce piere, cum să traieşti în veci!

Oamenii nu au invatat cum se respecta natura,cum florile ,cum pasarile,cum apele au rolul lor.Noi,denaturam atat de multe ,incat s-a ajuns aproape la o denaturare majora a omului….Santaje,interese ,lipsa de respect,lipsa de iubire….si cate …

NATURA iubeste,respecta,nu santajazeaza cresterile altor vietati pamantesti….

Unde se indreapta OMUL??? si de ce???

Azi,ma opresc fara sa renunt.

M.

Lasă un răspuns

