cand sa-ntelegi si cum s-o faci mai bine??

Standard

zilele din aceasta perioada putin aglomerata,nu prea mi-au dat ragaz de a-mi vorbi si de a scrie aici…Dar ziua de azi,chiar de nu-i prea mult timp,vreau sa mi-o reamintesc peste vreme .

M-am intalnit ,in colaborarile mele,cu cateva doamne si care, dupa cateva discutii legate de treburile ce ne-au adus colaborarea ,incep discutiile de nemultumire ale vietuirii cu consoartele lor..

Stiu ca in casnicie , ca si in celelalte laturi ale vietii,apar si ce presupunem de la inceput ca se poate intampla si ce nici nu banuim.Insa, cum sunt acele casnicii (sau oare se pot numi asa?) in care fiecare are „poseta” proprie si isi impart ce anume sa plateasca in gospodarie ,iar restul si-l pastreaza fiecare?!! Sunt ,am fost si voi, extrem de uimita de astfel de casnicii…Sau gandesc asa: atat este suma ce-o pun in casa,iar de restul(sumei) ,nu stie el sau ea de ea……spun ca atat am salariul sau atat am castigul,ca poate nu-i salariat.

Doamnele intalnite au cativa ani buni de convietuire cu sotii dumnealor,insa, daca asa stau lucrurile ,unde ” ne amestecam doar mirosurile seara-n dormitor”,atunci ma intrebam uimita: de ce isi mai numesc viata in doi casatorie?!…Aici cred ca-s demodata,eu privesc altfel o casnicie .

Una imi spunea ca sotul ,iesindu-i la pensie ,iar dansa inca nu,diferenta fiind de vreo 12 ani, ii amintea destul de des cat de multi bani incaseaza dansul si ca orice discutie,genereaza certuri….Au avut multi bani,au pierdut la fel de multi,numai lucrurile ce trebuiau sa le creasca impreuna n-au reusit sa faca.O alta doamna,cu lacrimi multe si chipul sub o palarie ,distinsa si fermecatoare dealtfel,imi spunea ca sotul i-a cerut 100 de euro (sa puna jumatate la biletul doar de cazare pentru nu stiu cate zile in Grecia)…..altfel el pleaca singur.

Offf,acesti oameni nefericiti inca,nu au reusit sa-si imparta iubirea ,dar si-au impartit banii demult….

Ai mei parinti,in special mama,ma intreba cum de reusesc sa locuiesc in aceeasi casa cu un barbat de care am divortat si sa pastram o liniste( limitata e-adevarat) in discutii si banii sa-i folosim impreuna…..Mie mi se parea firesc sa participam impreuna la toate…..si nu socoteam daca am pus eu mai mult sau el mai mult sau daca eu gatesc ,de ce mancam impreuna?…

Am trecut acele momente,ne-am separat si casele nu doar vietile,insa putem comunica in continuare si daca este nevoie de sprijin ,se acorda din ambele parti,cu limita ,deoarece eu imi dorescsa nu fiu acuzata asa cum o facea destul de des sora lui….Nu a fost o viata roz per ansamblu,altfel n-am fi ajuns in punctul critic,insa mi-e greu sa inteleg multe aspecte ale altor casnicii,mai ales ca destule sunt deficitare in ale comunicarii….

Iubirea unde are loc? Ma intreb?….Si pot ramane doar cu intrebarile,insa in mintea mea viata o traiesti total doar cand o imparti total cu cel cu care vietuiesti….Altfel,cum sa spun?…..cum spunea cineva pe un blog despre alta persoana….iti iei o secretara,iti iei o maseoza,iti iei o bucatareasca….si mai stiu eu ce…..dar sotie care este este??

Mai am multe de inteles de la viata,insa eu tot vreau sa traiesc cu iubire,fie si intr-o casa modesta,fie si fara portelanuri dar, sa fie iubire…

M.

Lasă un răspuns

